Braveheart

2010-08-29
17:55:48

Stillsamt
Igår var jag och Teza på Ullared. Vissa blev väl lite besvikna på att vi som skall vara framstående exempel på den ultimata människan skulle förnedra oss på detta vis. Det sket vi fullständigt i och klockan 06.00 rullade den svarta Volvon in vid Jet-macken på Tyska vägen och där började vad som endast kan beskrivas som ett äventyr. Efter att ha kört helt solo vägen mellan Nybro och Växjö så låg vi ganska mycket före i vår tidsplanering.Men även fast vi hade haft tid att stanna och käka lite frukost så bestämde vi oss för att äta i bilen för att spilla så lite värdefull shopping-tid som möjligt. Efter att jag lite fint inflikat att jag nog var lite hungrig och Teza skrikit att man måste äta direkt när man är hungrig så åkte de hembakta frallorna fram tillsammans med en tetrajuice och några mosade muffins som smakade precis as äckligt. Mycket bra on the road frukost om jag får säga det själv. Efter att ha kört i tre timmar och inte ens ha kört vilse en enda gång (var nära där när Teza blir överlycklig över en bil som skall svänga och säger "Haha nu skulle han svänga", sedan kollar hon på GPS:en och SKRIKER "OCH DET SKA JAG MEEEEEEED" och gör en liten paniksväng med mig sittandes bredvid som ett litet kolli) Efter tre timmar inne i varuhuset och inte ens en liten skymt av Morgan så bestämmer vi oss för att vi är klara. Efter en sväng på Skoretts Outlet och 500 spänn mindre i plånboken sätter vi oss för att sedan åka hemåt igen. Allsång i bilen till både Shania Twain, Eminem och Rasmus Seebach med min kråksång och Tezas skjönsång så rutorna gungade var nästan det bästa på hela resan (och ja det förekom en del "plågohänder" "Jazz hands" och tuttskakning). Och på tal om att gunga så var det en biltransport före oss som började vobbla något så hemskt när vi låg bakom så jag fick tvinga Teza att köra om medan jag satt och höll händerna för ögonen och skrek iiiiiiiiiiiiihhhhhhh. Men det gick bra. Vi överlevde det cokså och efter en tidig uppgång blev det också en tidig kväll, ingen utgång denna veckan inte! Vit helg tror jag det kallas? Nu ska jag till Patrik och dricka vin. Vitt vin för det var en vit helg va?


Fråga: Hur i hela helvetet kan det regna så mycket och vara sol samtidigt?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: