Braveheart

2010-12-06
21:31:15

Seriös verksamhet
Helgen har enbart bestått av riktigt seriös verksamhet. Eller kanske inte i fredags. Eller lördags. Men söndag. En stund. Så jävla mycket vuxenpoäng på att vakna klockan nio, städa undan festen från lördagen (i alla fall ställa undan flaskorna?) och hälsa mor och far välkomna på pepparkaksbakning klockan elva. Pappa var inte så duktig på det där med pepparkakor. Han gjorde tre mumintroll. Sen ville han göra någonting "manligt" så han lagade min punktering på cykeln i handfatet. Jag har fortfarande inte städat efter honom. Men det finns en bra anledning till detta och den anledningen heter antingen 1. Lunginflammation. 2. Lungcancer eller 3. KOL. Detta enligt Dr. Lagerkvist? Jag själv med mina eminenta läkarskills tror mer på 1. Lathet. 2. Orkeslöshet. 3. Jag pallar inte. Den nu kanske lite tveksamt seriösa verksamheten fortsatte med inhandling av julgran och en dörrmatta med hjärtan på. Jag tyckte inte jag behövde en med hjärtan på för man känner kärleken när man kommer hem hit i alla fall. Det tyckte inte min mamma. Hon ville köpa två. Sen förflyttades den nu tveklöst oseriösa verksamheten till mormor och morfar på Skälby, jag ville träffa Tomten men han hade blivit kall och gått in och ätit skinkmacka. Jag blev ledsen och gick till mormor och grät lite så då fick jag en julklapp. En leopardmönstrad julklapp, tack tomt... eh mormor.

Helgens fråga: Hur kom Linn i form igen efter svackan runt 8? "Ingenting är omöjligt" har just fått en helt ny innebörd.
Kommentar:
#1: Linn

och SOM jag gör de!!!

2010-12-08 @ 23:31:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: