Braveheart

2010-06-08
22:58:33

Sålde min själ till...
Jag har ett problem. Jag gillar egentligen inte det här med Facebook. Får mig att tänka på "loggen" på Lunarstorm, kommer ni ihåg den? Jävla tragiskt det där med Lunarstorm förresten, fan precis innan man slutade använda det där så fanns det ju bara pedofiler och våldtäktsmän som letade efter, och hittade, lämpliga offer i åldrar waaaay below the appropriate age. I alla fall så gillar jag inte den här idén att man ska lägga ut sitt liv till allmän beskådan på internet egentligen, eller "Idag har jag varit i skolan, det var kul". I don´t want to know liksom. Det är typ som att skriva "är på jobbet" som status på FB. Otroligt störande och vem fan bryr sig? Det förstår väl normala människor att folk i vanliga fall är på jobbet under arbetstid? Jag ska inte säga att jag har så jävla roliga statusuppdateringar jag heller, just nu har jag lagt ut en sån där"jag vet att ingen bryr sig och just därför kommer jag skriva den IN YOUR FACE" uppdatering. Jag är fan alldeles för ironisk för FB egentligen. Finns det inget community för oss som har ironi som andraspråk? Där alla FATTAR att det är ironi och bara driver med tråkjävlar som vissa på FB. Där man inte behöver sköta hela sitt liv genom "nya händelser" och där folk inte bara kommunicerar genom Chatt, Wall eller nämner " ja jag vet, jag såg det på Facebook" varje gång man träffas IRL. Fuck a duck, jag är ju ett jävla rovdjur på jakt när FB ploppar ett mejl i inboxen som nämner "X har taggat dig i en post". VA? VEM? VARFÖR? VAD HAR X SKRIVIT? och kanske allra viktigast, vem och hur många har kommenterat. För alla ni FB människor vet ju att all, all, ALL status egentligen ligger i hur många som kommenterat dina poster, eller poster du är med i. Om ingen kommenterar=FAIL! Man I hate Facebook. Men I'm hooked och vet i fan hur ett liv utan FB hade sett ut. Hur skulle jag veta vem som gjort slut med vem, eller vem som gjort vad under helgen?
Did you see what I just did? Jag skrev ett inlägg som inte en jävel i universum egentligen har nytta av eller bryr sig om, men ändå kommer ha sjukt många av mina vänner på FB som läsare efter jag lagt ut det på min profil. Sånt jävla onödigt bubbel babbel som är så oviktigt att klockorna nere på Björkegrens stannar och kanske till och med går bakåt. Internet är så jävla fantastiskt ibland, jag blir alltid förvånad med hur mycket skit som ryms här, som min blogg. Som faktiskt kan vara den sämsta bloggen i världshistorien. J fick mig att både se det, och att fullkomligt skita i det. I FREAKING LOVE THE INTERNET!
//:Sanna
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: