Braveheart

2010-06-10
22:34:46

Solros
Min lillebror har istället för husdjur skaffat tre solrosfrön som han noggrant planterat i tre små svarta krukor. När han planterade dom så stod han en stund och kollade på påsen som jorden legat i och frågar "Sanna, vad är jord gjort av?" Han hävdar att det enda de här solrosorna behöver är kärlek. Därför kommer han nu in i mitt tillfälliga boende varje kväll och skriker argt på mig "FAN DU GER DOM JU INGEN KÄRLEK SÅ NU KOMMER DOM DÖ". Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig i denna fråga så jag, kanske naivt, trodde att de som behövdes var vatten, sol och koldioxid? Eller kanske jag som missade den lektionen på naturkunskapen när vi varit på sjösjukan en gammel tisdag? I alla fall får inte solrosorna längre bo hos mig för idag ansökte visst tiny brother om ensam vårdnad i sitt fönster... Ibland vet inte jag om jag ska skratta eller gråta över honom?
Mammas andra rasistiska kommentar denna vecka löd:
- Men vadå är hon ihop med EN KINES?
Den första var:
S- Jaha var det hon jag såg i svart när jag lämnade av dig?
M - VA!? Är hans flickvän SVART?
Min mamma kan vara smygrasist som inte smyger längre. Min mamma kan ha kommit ut ur den vita garderoben?
//:Sanna
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: