Braveheart

2010-05-23
22:45:32

Skyfall
Jaha då var det slut på det roliga. När man vaknade idag så var det till ljudet av regn som smattrade mot fönsterbläcket. Eller nu ljög jag. Jag vaknade av ljudet av min mobil som ringde, det var mormor.
Sanna - aaaaa (ni vet ett sånt aaaa som bara kommer ur käften när man blir väckt av "ring riiiing")
Mormor - Har du ringt?
Sanna - Eh nej alltså jag hann inte det igår.
Mormor - Va?
Sanna - Jag var iväg igår
Mormor - Var du ute?
Sanna - Nej jag var på Sydpoolen
Mormor - Va?
Sanna - ...
Mormor - Alltså det är mormor du pratar med
Sanna - Va?
Mormor - Va?
Sanna - Har du inte hört mitt meddelande?
Mormor - Nej, har du ringt?
Sanna - Men vafaaaan! Det har brunnit på Drakenbergsgatan, har du pratat med din mamma?
Mormor - Nej, då gör jag det. Har dåligt batteri. Hej då.
Sanna - Hej då.
Jag hatar samtal direkt när jag vaknar, jag är väl för fan inte med i huvudet när huvudet inte ens har fått de första kugghjulen att snurra än. Och att då prata med mormor som alltid är sån. Ytterst dålig kombination. Ska komma ihåg att inte svara nästa gång.
I alla fall så har det åskat så mycket idag att hela huset rungat. Jag är i normala fall inte sådär superrädd för åskan men när det börjar skallra i fönstren á la en gammal Hitchcock film så är man inte så jävla stor längre. Sen när det regnar så mycket så det ser ut som om träden bugar för en när man går förbi så blir man liksom mer nervös än smickrad. Så nu får man väl ta på sig de gula stövlarna ett par dagar och leka singing in the rain för att åter få se solskenet på andra sidan de gråa molnen.
I lördags var jag och Teza på utflykt till Sydpoolen, inte riktiga Sydpolen med ett o, utan det med två som ligger i Södertälje. Resan började sådär då vi fick göra en avstickare i Östertälje pga brofel på pendeln. Men vi såg det positivt, vi fick ju se det Ljuvliga (eller inte) Östertälje. Eller i alla fall stationen, där en  förvirrad tant gick omkring. Undrar om hon hittade dit hon skulle tillslut? Hon kanske står kvar där vid kiosken? Väl framme i Sydpoolen så hade vi en fantastisk fyratimmarsperiod med bubbelbad, simhopp och slagsmål med 9 åringar om vem som skulle ha den flytande gula krokodilen när vågorna kom. Sydpoolen var inte så kallt och otrevligt som man kan kan tro...
Kommentar:
#1: Teza

Ja, det var trevligt! Bäst var ungen med den stora magen som förstörde våra fina bilder genom att florera i bakgrunden hela tiden.

2010-05-24 @ 20:37:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: