Braveheart

2011-03-17
19:23:54

Sjukhus
Jag har alltid tyckt att sjukhus är lite äckliga. Alla sjuka människor som bara går runt i korridorerna utan att veta vart de ska eller var de har varit... Träffade en exakt likadan farbror idag när jag var inne och hälsade på morfar på avdelning 16. Jag och moster sitter och försöker hjälpa morfar med sina jävla kuddar som antingen är för långt ner, för långt upp, för fluffig, för platt eller för i vägen? Och mitt upp i all uppståndelse kommer det en farbror med rullator:
Farbror: HEJ!
Vi: Eh heeej?
Farbror: Visst är det hit jag ska?
Vi: Njaaa
Farbror: Jo visst är det så! (börjar gå in i rummet)
Vi: Nej du bor inte här, det gör en annan man
Farbror: Nämen vad säger ni? Jaha men då testar jag väl nästa då (rullar vidare i korridoren)
Ganska söt, men lite läskigt. Tänk att vakna upp på sjukhuset med en främmande farbror med rullator i sängen bredvid. Nej tack, jag tror jag avstår. Sen hade morfar världens coolaste rumskamrat också. En gubbe på 75+ som var både halvdöv och halvblind och som bara satt och skrattade hela tiden. Sötnos var han. Det var väl det enda roliga på sjukhuset. Morfar var det nämligen inte mycket med, han hade så jävla ont så han knappt kunde prata. Inte ens min medköpta semla pigade upp honom. Och när man är en Eriksson och tackar nej till sötsaker, ja då jävlar är det illa! Imorgon skulle mamma och lillebror dit, jag önskade morfar lycka till innan jag gick. Då log han :D
Kommentarer:
#1: Ida

Åh. Krya på sig morfar! Inte ens en semla?!

2011-03-17 @ 22:12:48
#2: Moster Mia

Men du, vi hade inga problem med semlorna.............

2011-03-21 @ 18:06:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: