Braveheart

2011-10-03
21:46:24

Salong
Jahoja. Det har varit helg. Det känns inte sådär superbra att hela tiden skriva om vad man har gjort under helgen när det enda man gör är att vara full och göra bort sig? Det måste ju bli bättring på det där?! Men okej jag får väl ventillera den här måndagen också, sen bättring. Ok!?

Fredagen spenderades med jobbet i Helsingborg. Först ERFA-utbyte med Bildeve och sen vidare till Wallmans och sen lite avslutning på Harrys och tillsist mitt hotellrum. Jag vet inte riktigt hur det gick till men det blev ju gaaaaanska mycket alkohol där alltså? Av 17 stycken är jag den enda som beställer vitt vin och då får jag en flaska själv. Det går ju för fan inte att ge mig en hel flaska vin och sen säga att jag bara får dricka två glas. Nesh så lagom till efterrätten är den där flaskan lika tom som Maria Montazamis huvud. Har innan dess druckit en cider, ett glas tequila rose och en drink i hotellbaren. Ni förstår själva att jag är lite på kanelen redan nu. Men det räcker ju inte för fröken Eriksson, nej nej. En cider till på Wallmans innan vi går (läs: ramlar) bort till Harrys. 1 minttu och 5 hallon/laktris shots senare blir det gaaaaaaaanska suddigt och eh ja, jag vet inte riktigt hur eller när men Helene och jag tar oss iaf tillbaka till mitt hotellrum och tydligen knäcker en cider. Det var nog den ordentliga dödsstöten tror jag. Förvånade att jag fortfarande står på benen? Det var min kropp också och någonstans här ger den upp. När jag har kört ut alla ur mitt rum ska jag gå och lägga mig. Det går ju bra tills jag kommer på att jag glömde kissa. Hotell har nån grej att bädda ner täcket under madrassen så det ska ligga där det ligger. För en drängig Sanna är inte detta bra. Fastnar med foten i täcket och landar rakt på arslet. Just då kände jag inte så mycket. Dagen efter däremot. Tycker jag har lite ont i högerskinkan när jag ska kliva upp och kollar i spegeln. Har ett blåmärke i size med en världsdel. Ni vet att jag kan överdriva lite ibland, här gör jag inte det. Blåmärket är SVART och täcker 75% av min högra skinka. På riktigt. Jag hade gärna lagt upp en bild för framtida varningar och möjligtvis kliniska studier men jag vill inte skrämma er mer än nödvändigt. Jaaaa ni kan ju kanske lista ut själva hur jag mådde resten av dagen.

"INGEN ALKOHOL IDAG" jag var sjukt bestämd när vi var i Helsingör på lördagsmorgonen. Efter att ha klarat båtfärden galant utan att må så dåligt att jag var tvungen att kräkas var jag ganska stolt ändå. Sen ska vissa dricka öl till lunch. Det var då jag kom på att jag nog inte skulle dricka på hela dagen. Det gick ju bra, fram tills dess att jag hoppade av bussen hemma hos mamma och pappa. Baif har gått upp i trean efter dagens vinst och detta skulle ju självklart firas. Jag velade och sa att jag var slut som artist och ville stanna hemma. Nej jag skulle visst med och göra något som kallades "stötta" och "ställa upp" främmande begrepp för mig men efter att ha fått en bib vitt vin av min käre gudfader var jag helt plötsligt inte lika svårövertalad? Sjukt trevlig fest men även sjukt hård. Naaeee hann jag tänka innan ett glas tequila rose slank ner. Sen var det kört. Vinglar hem på natten. Och då menar jag inte vingla som i att gå lite snett. Jag använder mig av HELA vägen för att ta mig framåt. Tur att det inte finns några bilar på hamngatan mitt i natten. Lillebror väcker mig runt 7 för han ska till Estland/Lettland/Litauen?!?!?! Och jag har inte mått så dåligt på länge. Eller ja dagen innan kanske. Men inte innan dess.

Funderar på att börja dricka redan på torsdag nu för att värma upp inför helgen så kanske jag inte mår lika dåligt som jag gör idag sen? Ska lägga fram idén för min mentor på torsdag.
Kommentarer:

Jag vill se bild!!

2011-10-03 @ 22:55:22
#2: mamma leena

du är fansiken lite galen du men fullt ös medvetslös

2011-10-04 @ 18:36:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: