Braveheart

2012-04-14
11:11:36

Schladming
Eller nej just det, vi är i Stockholm. Fast det ser ut som Schladming om man kollar ut. Snö snö snö snö snö. WOHOOOOO! Och jag som lämnade vinterkläderna i Bergkvara när jag var hemma över påsk. Kan tänka mig att vädergurun sitter någonstans och tänker "skratar bäst som skrattar sist"...

Det har ju varit påsklov. Fast det heter inte påsklov på högskolan förstås. Töntigt. Det heter ingenting men man är ledig en vecka ändå. Det kallas påsklov? I alla fall hann jag fylla 23 under påsken också, ja nu är jag närmre 25 än 20 helt plötsligt. Fick lite ångest ett tag, men det har gått över nu. Jag är en kasse på att ha ångest faktiskt. Kan ha det i MAX en dag och sen är det borta. Bra psyke på den? Hann med en jäkla massa över påsk som spenderades i Bergkvara/Kalmar. Träffade massa snygga människor som jag har hört ryktesvägen är mina kompisar, lyckliga jag!

Stannade till på Bergkvara skola när jag kom med flyget på onsdagen. Det var påskpysseldag och jag som är så jävla pysslig (NEJ) fick i uppdrag att hjälpa till med att göra påskakärringar av toarullar... Jahopp tänkte jag, detta kan ju bli spännande. Det visade sig att: Sanna+limpistol=KATASTROF! Det var lim överallt utom där det skulle vara. På mina naglar, på bordet, på själva limpistolen, på barnen (en liten asiat var så kort så det kom lite i hennes hår, jag valde att låta henne leva vidare i ovisshet...) och lite grann i en tygrulle... Jag gav upp limpistolen och gick över till målarstationen. Det var en mycket marginell förbättring. Sanna+Svart färg=FAN. Ååååh jag har fortfarande lite ångest när jag tänker på hur mycket färg det var på mig och hu lite det var på toalettrullarna. FÄRGEN SKALL SITTA PÅ RULLARNA OCH INTE I MITT ANSIKTE! Trots (eller kanske tack vare) detta så tyckte barnen att det var kul att påskpyssla och efter ett par timmar var jag helt slut i hjärnbalken. Då skulle vi gå och äta, som man har saknat RIKTIG skolmat, hemlagat och vällagat är orden som bäst beskriver maten i Bergkvara skolmatsal. Mattanten visste precis vad jag hette och bjöd mig på mat som den gullefjun hon är. Det är att komma från landet det!
Men sen när blev det TVÅ dörrar längst ner i Solens korridor?

Hittade mammas lite konstiga last i bilen. Clownnäsor kan tydligen "vara bra att ha?"

Jag bakade en alldeles jättefin födelsedagstårta till min egen födelsedag. Hittade på ett eget recept också för alla jag hittade var lite tråkiga... Vanlig sockerkaksbotten, grädde med limesaft och limeskal blandat med krossade jordgubbar emellan och limegrädde över (sen lite choklad och sådär som garnityr) LYCKAT!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: