Braveheart

2012-04-24
17:56:09

Sophies fel
Okej, ni vet att jag alltid klagar på att man är full och dan på lördagar så skriver jag om det på söndagar och så skrattar ni åt mig och tycker att jag är ganska osmart och kanske lite mytoman (vilket jag inte är, grejer bara händer mig). Det är i alla fall alkoholens fel vad som än händer på lördagar är det jag vill ha sagt. Det här inlägget är precis likadant, fast nu var det på en måndag det konstiga hände och alkoholen tog över. Ganska rejält den här gången?

Sophie hör av sig och undrar om vi ska gå på måndagsklubben på Victoria, hennes kompis står i baren och vill att vi kommer dit. Jag är ju inte svår så, får med mig Sophie till kören och får reda på att hon minsann KAN sjunga. På riktigt. Tack för den, själv låter jag som en blandning mellan en kråka och en säl om man jämför. Trots fadäsen med att ta med henne till kören så är humöret och självförtroendet på topp när vi kommer in på Vickan (som det tydligen kallas i folkmun). Helt utan förväntningar börjar vi med en drink, "sätt upp det på notan" hette det och jag insåg snabbt att jag hade med ett proffs att göra i den där Sophie.

En flaska bubbel slank ner under tiden en überbög från Jämjö (såklart man ska träffa någon "hemifrån". Standard.) underhöll oss med sina historier från hans underbara chartertid på typ Mallorca. Andra flaskan bubbel slank ner under tiden en transa med mer hår på armarna än en svartbjörn står och kallar mig fabulous och ber mig bjuda upp honom under nästa låt, han var rätt gullig den där björnen men jag lyckades fly undan med nöd och näppe från den där dansen. Fan vet hur det hade slutat. Efter att ha haft skilda meningar över hur många flaskor vi nu var inne på så vänder jag mig mot dörren. Jaha där kommer Hammerfall, Kicken från The Poodles och ett band till som jag har glömt namnet på. VAD FAN GÖR DOM HÄR?! Det är Schlagerkväll=GAY GAY GAY och vi har redan hört Andrés Esteche sjunga sina mello-låtar... Ja men trevligt att se lite känt folk sådär en fyllemåndag tänkte man väl då, vände sig om och fortsatte med vårt bubbel. Ja men självfallet så kommer hela gänget och sätter sig vid oss. Det är nu det börjar gå utför... Sitter och skålar och småsnackar med hårdrockare, bögar, transor och Sophie. Färgglatt gäng är väl en ren underdrift när man snackar om dessa killar.

Ja efter lite shots, drinkar och annat gott så ser Sanna en hottie bakom Jocke Cans långa hårsvall. Vem är det? Ja han var visst sångare i ett band som jag inte ens hörde namnet på innan vi var uppe på dansgolvet. Det är nu Sanna får en sån där, numera, känd "fyllesnilleblixt". Vi (han och jag) drar upp på scenen i Kungsträdgården så får han sjunga för mig. JÄTTEBRA IDE SANNA, VERKLIGEN! Efter att ha brytit oss in och kommit upp på scenen efter att ha staplat en massa bänkar på varandra så står vi tillslut och sjunger (läs:galer), dansar och hånglar i jag vet inte vilken ordning, troligtvis ingen ordning alls om jag känner mitt fyllejag rätt. Tillslut blir jag trött och vill gå tillbaka, då får vi bryta oss ut också för att komma därifrån utan brytna ben. Vi fnissar som små skolflickor när vi möter polisen på väg tillbaka till Vickan.

SANNA, klockan är ju för fan två??!?!?! Ja då tyckte jag det var dags att bege mig hemåt. Självklart med en shot som avskedspresent från Sara i baren. Tackar tackar. Det tyckte balanssinnet var kanonkul. Tar min väska och beger mig åt det hållet jag tror är hemåt. Hamnar på Sergel och vet inte riktigt hur fan jag ska ta mig hem därirån eftersom tunnelbanan inte går så sent på en måndag... Går till första bästa busskur och frågar en tjej hur jag ska komma hem. Efter lite missförstånd hit och dit (kanske på grund av min sluddrande ton och oförmåga att fokusera?) så sätter tjejen mig på en buss och säger som till en förståndshandikappad "NU SKA DU BYTA VID FRIDHEMSPLAN FÖR ANNARS KOMMER DU INTE HEM. HÖR DU DET? FRIDHEMSPLAN" ja ja ja tänkte jag och somnar, vaknar vid Fridhemsplan och inser att jag måste av. Tar ett snedsteg när jag ska gå av bussen (som vanligt trillar jag när jag är påverkad av den där jävla alkoholen) och tappar den enda cigaretten jag ägde (efter att ha köpt den för 25 kronor och lite godispapper). Som av ett under så kommer jag i alla fall med min buss hem och vinglar hemåt. Tycker själv jag är skitsmidig när jag kommer hem (som man alltid tycker) men går såklart in i bordet i vardagsrummet när jag kommer hem. Somnar med frugans fnitter i öronen...
Kommentar:

Hahahaha! Du är så jäkla skön!! Önskar jag kunde fått se detta live :-) priceless darling.

2012-04-24 @ 21:05:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: