Braveheart

2012-04-15
12:29:38

Storstadskaos
- Hej mamma, jag har gjort bort mig (i en ren tycksyndommig-ton)
- Jaså, vad har du då gjort?
- Du vet att jag lämnade mina vinterkläder kvar i Bergkvara när jag var hemma över påsk?
- Ja, jag tänkte tvätta din vinterjacka och hänga undan för vintern
- Ja nu är det ju så att det kom 10 cm blötsnö i Stockholm inatt så det var ju lite dumt av mig (i en ännu renare tycksyndommig-ton)
- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Inget medhåll från mamma där inte...

Igår var det kaos i storstaden, KAOS. Alla pendeltåg, lokaltågen och större delen av stadstrafiken överhuvudtaget låg nere tack vare den där jävla snön. Perfekt timing också när vi skulle upp till Vallentuna och äta middag hos frugans faster... Istället för att smidigt åka tunnelbanan och sen roslagsbanan så fick vi åka buss. En äcklig buss. Tur att jag hade ordentliga skor (till skillnad från de andra två som hade converse, ännu ett steg i rätt riktning i mitt hata converse tåg). När vi väl kom fram (typ 45 minuter efter utsatt tid) så blev kvällen i alla fall ytterst lyckad! Hallonpaj, moussaka och gott vin var det som intogs under lördagens finfina middagsbjudning. Fick se gamla kort på far min också när han var i sina glansdagar under gymnasietiden, kom fram till att det DEFINITIVT är därifrån jag och bror fått vårt hårsvall. Tack för det pappa... Så nu är i alla fall kontraktet för den nya lägenheten påskrivet och klart och om två veckor flyttar vi. WHOOP WHOOP!

Ikväll ska vi vara publik i BB, får väl se hur det slutar. Jag satt i alla fall fast med fötterna i mina mjukisbyxor igår och kände mig ändå inte lika misslyckad som dom i huset. Är rätt nöjd.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: