Braveheart

2012-03-20
21:08:42

Sorgligt
Tre små apor hoppade i sängen.
En ramla ner och slog sitt lilla huvud.
Mamma ringde doktorn och doktorn svara:
Inga små apor i sängen får vara!
Två små apor...
Det jag vill ha sagt är att den tredje apan som trillade ur sängen inte kom tillbaka igen. David har nämligen övergett skeppet, lämnat ön, fått gå ut ur BB-huset eller vad ni vill kalla det. Vi är superglada för hans skull att han har fått jobb men samtidigt blev det genast lite tomt i lägenheten. Lycka till min lilla goseapa och tack för en trevlig tid i dokusåpan "En etta för tre" <3

I fredags bjöds det på pannkakskalas á la Sanna! Vi hade nämligen finfrämmat i ettan, detta i dubbel bemärkelse! Först kom frugans man på besök även denna helg och sedan var ingen mindre än lillebrors flickvän i stan för att kolla in lite skolor hon kommer komma in på i höst (positiva tankar!) så då kanske vi får träffas lite mer än vad vi gör nu iaf. Pannkakorna var i vilket fall som helst förstklassiga och alla blev mätta och kocken (jag) fick äntligen pusta ut efter att ha gräddat godsakerna under stor press (eller ja, en millitär som står och skriker "håll käften, titta på mig" kanske inte räknas?)


På lördagen fortsatte kalaset då jag mer eller mindre tvingat Smedsen (och Andy som en trevlig överraskning) att umgås med mig när jag tänkte lämna turturduvorna ifred. Hur det gick för the love birds har jag inte vågat fråga, men som synes på bilden gick det bara utför på mitt håll...


Idag har jag faktiskt varit och hämtat min mor på flygplatsen. Hon skall gå på en blindskriftskurs. Enligt mamma så heter det PUNKTSKRIFT och ingenting annat. Men det är ungefär som att säga till mig att det heter inuiter och inte eskimåer, eller ungsfolie och inte stanniolpapper. Det går inte in helt enkelt. Hur trevligt det än är att mamma skall vara i storstaden ända tills på söndag så bävar jag redan nu hur det kommer bli när resten av släkten kommer upp. Japp ni hörde rätt. Stora delar av Erikssons intar Hufvudstaden på fredag eftermiddag. Om ni vill har jag numret till försvarsmakten så ni kan hitta ert närmsta skyddsrum och billigast burkmat?
Kommentar:
#1: mamma Leena

du är inte dålig du, men bor familia Eriksson/Andersson tillsammans med er i er STORA lya så lär det bli mys i kvadrat kram från

2012-03-20 @ 21:35:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: