Braveheart

2013-04-14
12:23:00

Sinnes
Första riktiga söndagen på jävligt länge. Lite bakis och mycket trött! Började kvällen igår med att åka hem till V och käka paj och spela singstar. Jag kan verkligen inte spela singstar. Sist jag testade var i Oslo och det kan ha varit det värsta jag har hört i hela mitt liv. Värre än när Håkan Hellström kraxar kom igen Lena... Men i samma takt som jag drack vin så steg också självförtroendet! Har en tendens att bli så liksom.

Eftersom det här är min enda lediga helg den här månaden så hade det bestämts redan innan att vi skulle ut på Sivans. S var inte riktigt pigg så hon sände lite goda vibbar telepatiskt istället. Det både hjälpte och stjälpte kan vi säga? Älgar sköts men det kom med ett pris. Priset var mitt bankkort... I taxin hem (jaaaa jag åkte taxi igår igen, döm mig inte!) så säger jag "Jag betalar! Jag är ju rik student nu när jag jobbar!". Börjar sedan rota febrilt i min bh där jag så snitsigt gömt det ena och det andra för att slippa ha väska med mig. Satan i helvete, inget bankkort var jag än letar. Nu kanske jag inte gjorde den mest noggranna genomsökningen i världshistorien, men det fanns liksom inte så mycket utrymme där i att genomsöka? I morse så fick jag ringa till Nordea och spärra korthelvetet. Igen. Samtalet gick exakt som följer;

- Välkommen till Nordeas spärrtjänst, du pratar med Malin
- Hej Malin jag heter Sanna och jag söp bort mitt kontokort igår. igen.
- hahahaha! Det är lätt hänt.
- Ja jo det är det ju, men man tycker man borde lära sig efter några gånger ändå. Bhn är tydligen inte det optimala stället att förvara det på...
- HAHA nej en handväska eller så kanske är bättre?
- Ja men fan om jag har en handväska så blir jag ju av med mobilen istället och det är ju inte bättre?
- haha nej det är sant. Men du, då ska jag spärra ditt kort och skicka hem ett nytt. Igen.
- Ah, tack...

Kände att Malin dömde mig litegrann där i kanten faktiskt. Inte okej. ..
Kommentar:
#1: mamma Leena

jag säger inget så har jag inget sagt, och du vet vad jag menar

2013-04-14 @ 12:42:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: