Braveheart

2013-04-11
20:48:00

Sommarhjul
Ja herrejistanes vilken vecka, och den är fan inte slut än! Jag har ju börjat extrajobba i växeln igen, i Växjö nu och inte Kalmar. Det är la en sisådär 4 år sen jag satt där på riktigt, men fan det satt i ryggmärgen kan jag hälsa. I alla fall så har jag fått hoppa in hela veckan för Anna. Stackars krake alltså, tre ungar som har vattkoppor och kräksjuka om vartannat. Ännu mer vatten på min anti-barnkvarn. Började med att jobba måndag morgon, glider därför in på jobbet runt kvart i sju. Klockan 07:00 öppnas växeln och när jag sedan blir avbytt på eftermiddagen så har jag fan i mig knappt hunnit andas mellan samtalen. Ahaaa, kom på det sen ja, det är däcksäsong. Det ringer alltså hundratals personer och frågar samma sak. Samtalen går typ nästan exakt som följer:

- Välkommen till Liljas växel i *valfri fillial*
- Aaa heeej
- Hej hej
- Jag skulle vilja komma till verkstaden
- Javisst, är det däckskifte du vill boka?
- Eh ja just det, jag tänkte om jag kunde komma förbi och byta dem idag eller imorgon?`

Just precis här i samtalet så vill jag egentligen göra en av två saker. 1. Skratta eller 2. Trösta, eftersom personen i andra änden kanske är lite "bakanför". Det är nämligen så att när jag pratade med killarna på verkstaden (ja det är bara killar där ute) igår så hade vi en väntetid på en sisådär två och en halv vecka för att få till ett däckskifte. TVÅ OCH EN HALV VECKA. Nämnas bör då också att vi mellan 7-9 och 16-18 gör minst tio däckskiften i timmen... Det som då är så bra med att sitta i växeln och inte på bokningstelefonen är att jag behöver inte ta i skiten. Jag avslutar bara samtalet med:

- Okej, då ska jag koppla in dig till killarna på bokningen, ett ögonblick!

Och vips så har jag gjort mitt jobb, plus att jag slipper höra kundernas besvikelse och irritation när de inser att de kan komma att få böter för att de kör med dubbdäck efter den 15... Det kanske ni skulle tänkt på lite tidigare?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: