Braveheart

2013-07-07
21:01:52

Sömnig
Typ den varmaste dagen på året, fy fan vad skönt! För de som har kunnat njuta av den. Om jag är en av dem. Nej nej. Fröken Eriksson vaknar först klockan 8 och är totalförvirrad. Kollar på mobilen och har lite obesvarade sms blandat med besvarade som jag ändå inte minns att jag har svarat på. Så mycket vin drack jag ju fan inte igår. Eller? Tänker att sviterna från i fredags nog gör sig påminda och lägger mig i sängen igen. Klockan 8 en söndag är ju nämligen alldeles för tidigt att gå upp. Somnar om och vaknar av att en påträngande törstighet retar min arma kropp. Går upp och tar ett glas mjölk. Mmm gott! Går och sätter på datorn för att ladda mobilen som nu är lite grinig till följden av batteribrist. Konstigt, jag hade ju nästan halvt batteri när jag vaknade för en stund sen? Det är bara det att när jag fått igång datorn och klockan som pryder skrivbordet visar 15:36 börjar jag bli lite orolig. Jag vaknade visst inte för en stund sedan, eller ja det beror ju på hur man definierar en stund, men min lilla omsomning (nytt ord i den sannoitiska ordboken) hade varat i 7 och en halv timme?!

Satan i helvete, hela dagen har gått? Termometern visar 29 underbara grader och solen står stolt som en grep i ensilagebollen på himlen. Och vad har Miss Eriksson gjort hela dagen. Sovit lite ja. Kalas. Men för att göra en insats till att i alla fall få njuta av denna sommardag i några timmar tänker jag att jag tar på mig bikinin och lägger mig i min tillfälliga lägenhets trädgård. Skitbra ide, om det inte hade varit för krigsskadorna jag drog på mig i fredags... Har ett sånt fult jävla blåmärke på ena höften så jag kan inte ha underbyxor på mig. Kanon. Känns inte toppenbra att lägga sig i heltäckande klänning ute på innergården precis. Risken för att en vindpust skulle leta sig in under kjoltyget är väl säkert överhängande med tanke på hur dagen tett sig hitintills.

Så ja, dagen har spenderats inomhus med en molande huvudvärk tack vare två kvällars intagande av rödvin, syrebrist för att inte kunnat ha varit utomhus och såklart uttorkning. Även den sistnämnda har man att tacka rödvinet för.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: