Braveheart

2013-09-01
20:30:00

Servetter och batik
Nu är det såhär att INGEN får flytta förrän Erica säger att ni får det. Eller jo, om du inte ingår i damklubben kan du väl få det, men vi som är eller varit aktiva medlemmar får det inte. Saken är nämligen den att fröken Nilsson har bestämt att vi ska bo i kollektiv allihop. Ingen får således flytta till hus utan att hon har godkänt det. Eller allra helst skulle hon visst vilja att vi flyttar exakt samtidigt allihop, typ som en cirkus.
 
Tänk er när vi köpt oss ett litet skogskollektiv någonstans mellan Halltorp och Tvärskog, där kommer vi i vår karavan av familjebilar och katter. Eller de andra kommer ha familjebilar och katter. Jag kommer ha skor, och kanske en liten Fiesta. Där i vårt nya hem kommer Anna göra matchande batiktröjor till oss. Vi har hört att man har det i kollektiv? Frida är kreativt ansvarig och kommer, förstås helt obemärkt, sno med sig såna där färgade prickar man hade och satt på under dagistiden. dessa prickar kommer sedan användas vid våra dagliga kvällsnattrutiner runt lägerelden. Även batikmönstrade servetter och egenhändigt komponerat potpurri gjort av bark kommer att finnas vid dessa dagliga kvällsnattrutiner. Bark är ganska bra, har ni tänkt på det? Barkbåtar måste ha roat väldigt många generationer. Barkhundar, barkhästar, barkmorbröder, barkmossa, barkbröd, barksoppa, barkcyklar, barkskruvmejlslar. BARK! Bark är bra skit.
 
Runt lägerelden kommer vi sedan sjunga vår theme-song "Kumbaya" och gunga i takt. Så om ni får för er att komma på visit någon gång kan ni ju repetera texten innan så ni inte gör bort er,http://sv.wikipedia.org/wiki/Kumbaya. Vi har inte bestämt vilken version av den vi ska ta än så kör på båda så länge så får vi prata ihop oss lite först. Vi testsjöng faktiskt lite i bilen hem från derbyt i fredags. Lät som en grisaknoe blev överkörd med en bulldozer ungefär. Grät lite, så vackert var det.
 
I vårt kollektiv så kommer vi också att klä oss i matchande mantlar. Alla coola har mantlar. Som Batman och Doktor Mugg. Dessa kommer nog jag ha ansvar för så jag förstår att ni tror det kommer bli awesome, men förvänta er inte för mycket. Jag ska höra vad killarna tycker om fjärilsvingar, men bara utifallatt jag inte får det gensvar jag tror och hoppas på, så behöver ni ju inte sprida det vidare riktigt ännu. Har även en liten idé om att dörrhandtagen på en Opel Vivaro skulle kunna fungera som inspiration.
 
I alla fall så kommer såklart vårt kollektiv vara det bästa någonsin, det hör ni ju. Bara några få detaljer jag skulle behöva få bukt med innan tanken blir till verklighet som man säger.
 
1. Jag har ingen katt, tydligen behöver man MINST en.
2. Jag har ingen Fiesta
3. Jag har ingen rumskamrat (a.k.a pojkvän) på kollektivet. Tydligen behöver man MINST en.
4. Jag har ingen symaskin att sy mantlarna med, på, i. Vad fan man nu gör med en symaskin.
5. Jag har ingen vidare värst bra inkomst att kunna köpa ett skogsparti med tillhörande kollektiv med.
5,5. Jag har ingen som helst aning om vart man skulle hitta ett skogsparti med tillhörande kollektiv?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: