Braveheart

2013-03-25
18:47:00

SVT

Alltså jag vet inte om jag har pensionärstendenser, är vuxen nu, eller bara är uttråkad? Men jag har märkt att jag kollar på SVT mer och mer? Finns det något syndrom för det, avvärjning? De har banne mig spottat upp sig rejält sista tiden så nu förstår man ju till och med vad licenspengarna går till? Lite tips för er icke-pensionärer där ute som kanske vill testa hur det känns att kolla på vuxentv lite sådär i smyg kommer här;

 

Torka aldrig tårar utan handskar - Jonas Gardells serie om gaykulturen på 80-talet och frammarschen av HIV och AIDS. Fruktansvärt bra skildring av ett Stockholm med bögskräck. Jag satt och lipade varenda tisdag som ett litet kioskmongo.

 

DAG - Norsk serie med rätt mörk humor. Dag är relationsrådgivare som anser att livet skall levas i celibat typ. Inte så ultimat tankegång av en relationsexpert kanske. 

 

Game of Thrones - Alltså jag hatar det här när grejer ska utspela sig på medeltiden eller något sånt fjantigt. Men när jag väl började titta på den här skiten så kunde jag inte sluta. Skyll er själva om ni börjar och säg inte att jag inte varnade er.

 

Äkta människor - Om det är något jag hatar mer än medeltiden så är det fan robotar och framtiden. Men den här serien är liksom inte satt i framtiden och det är inga robotar per say. Äh fan, bara se den!

 

Suits - Man kan inte annat än smälta av jakten på makt, doften av pengar, de perfekta pressvecken och de välkammade frisyrerna. Mums!

 

Scener ur ett tonårsliv - Alltså det här kan skrämma bort er allihopa och det vore ju synd efter mitt vurmande för SVT, så kolla på det här sist... Men alltså ända sen jag och S kollade på Williams "Mattemys med te och film" så har jag varit kär i Williams humor. Det är inte riktigt ok alltså för killen är typ 16 bast...

 

Historieätarna - Erik Haag. Jag säger bara Erik Haag. My weird celebrity crush...

 

Intresseklubben - Nu är det ju såhär att den brittiska versionen (QI) är outstanding, mycket på grund av samspelet mellan Alan Davies och Stephen Fry. Men alltså Anders Jansson och Johan Wester från Hipp Hipp är goa göbbar de också! Det här med att ha skoj samtidigt som man lär sig grejer kanske någon från skolväsendet skulle försöka efterapa. Just saying.

 

Mästarnas mästare - Alltså man svettas fan med deltagarna när man sitter hemma i tvsängen (jag har ju ingen soffa...). Jag hejar på Magdalena Forsberg i år, bara för att hon är så liten. Typ halva mig. Fast bara gjord av muskler.

 

Kommentarer:
#1: Mamma Mia

Du glömde Molanders på måndagarna. Underbar!!

2013-03-25 @ 20:56:35
#2: Godfather

Brottet var ej nämnt :)

2013-03-26 @ 07:06:58
#3: Sarah

Skulle också säga att du glömde Molanders!

2013-03-27 @ 12:12:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: