Braveheart

2014-02-17
21:32:49

Skrämsel
Hej jag heter Sanna och jag är rädd. (Nu ska ni säga HEEEEJ SAAAANNNNAAAAA i riktig AA-stil). Men vadå rädd? Man kan ju inte vara rädd bara sådär, man måste ju vara rädd FÖR någonting tänker ni. Jo visst, men nu är det såhär att jag har varit rädd i hela mitt liv. Sen blir liksom rädslan helt schizo och förökar sig mer och mer för varje år som går. Typ som en flubber, fast mer som en blodfläck på en blöt t-shirt. Iiiiihhhh blöt t-shirt. Det är jag också lite rädd för. Men okej jag ska säga vad jag är rädd för på riktigt. Ni tror att "haha hon är kul den där. nu ska hon lista saker som hon vill att vi ska tro hon är rädd för". Eh nej. Jag är rädd för de här sakerna. På riktigt.
 
1. Rådjur
Först på listan är det mest opålitliga djur jag kan komma på. Bambi. Jag ska berätta en historia. Vi var ute och körde nere i Söderåkra (in da hood), vi kan ha inmundigat lite alhoholhaltida drycker och var på g. Då, precis vid infarten till Halltåp kommer den satan ut på vägen. Pshyouf så krängde vi till lite sådär snitsigt på vägen som bara Vin Diesel kan göra i F&F. Bambi sa inte pshyouf. Bambi sa aj. Bambi hade blivit lite överkörd. Det är nu det hemska händer. Alla går ut ur bilen utom jag. Jag sitter i mitten och är kissnödig. Då jävlar kommer insikten till fröken Erikssons huvud att; BAMBISAR KOMMER ALDRIG ENSAMMA?!?!?!?! Jag skriker som jag tror Babsan hade gjort under en rektalundersökning och stänger alla dörrar. För fan rådjuren kan ju komma in i bilen?! Sitter i någon sekund och andas och tror jag är utom far. Då kommer jag på; BAMBISAR KAN JU SÄKERT ÖPPNA BILDÖRRAR?!?!?!?!?!? Snabbt som en liten liten minicowboy låser jag alla dörrar. Puh. Nu kan inte Bambi komma in och döda mig med sina fossingar. Har ni sett rådjursfossingar?! Jättehårda! Har ni sett hur bambi flaxar med sina fossingar i filmen? Jättemycket! 
 
2. Eld
Det här är faktiskt en jävligt rationell rädsla egentligen. Eld är varmt. Värme gör ont. Ont kan döda. "Det är inte elden som dödar, det är röken". Så fan heller för det blir ingen rök utan eld motherfuckers, försök inte lura mig gosse. Vi var på brandutbildning med jobbet för några veckor sedan. Helvetes satan vad mycket eld det var. Jag var livrädd under hela tiden men allra mest när det poffade för de eldade sprayburkar. Sen skulle vi släcka (jag säger vi men jag menar såklart de andra, jag stod hela tiden på säkert avstånd från allt som kunde vara brännbart. Även människor) en oljebrand. DÅ SPRIDDE DEN JÄVELN SIG! Såg ut som ett eldhärjat pennfordal hade slitit sig från en tredjeklassare. Då ville jag åka hem.
 
3. Elektricitet
Jag litar inte riktigt på elektricitet.
 
4. Raketer
Det här är egentligen nummer 2, fast jag känner att de går hand i hand ändå. Hur i hela helvetet kan det vara tillåtet med raketer? VET NI HUR MÅNGA IDIOTER DET FINNS I VÄRLDEN? (ny filmidé av en annan del av Köping?) Dessa borde inte få ha med raketer att göra. Varken en annan del av köping-folket eller idioterna. Jaha ja där kom en liten smällare in i vardagsrummet. var ju synd att det brann upp. hade ju ändå Die Hard 1 på VHS där som jag skulle velat spara. Eller farfar. han kunde ju också varit bra att ha? Eller nämen tjolahejsan där försvann mitt öga för någon skickade en nyårsraket rakt in i en folkmassa? Var ju synd på Mariestad Exporten som jag nyss öppnat. På nyår så stod alla de jag var på kalajs med uppe på en backe i Borås. Inte jag. Jag låg barfota i fosterställning bakom en bänk och försökte få bästis att prata om någonting annat med mig. Fast inte om rådjur.
 
Sen är jag lite rädd för karuseller, motorcyklar, fallskärmar, tannalösa kärringen i tvättstugan, blöta kläder, djur som är större än mig själv, ugnar, barn i åldern 2-20, fiskar, att duscha med duschdraperiet fördraget men inte ha låst dörren, religion, fåglar som inte behöver vara större än mig själv, festivaler, folk med husvagn och döden.
Kommentar:
#1: Sharkfeet

Fråga är varför du är rädd för blöta kläder... Bu... Ha...

2014-02-18 @ 02:42:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: