Braveheart

2010-06-20
20:41:25

Skitsnack!
Tänkte på det att alla meteorologer har gått och sagt att det ska bli en sjuhelvetes sommar, och titta vad fan vi får? Var det denna veckan som vi hade 10 grader, blåst och regn? Det är ju för fan inte midsommar nästa vecka, det är all helgona som det ser ut på vädret. Undrar vad man ska ha på sig på midsommar/all helgona? Det är ett tufft val mellan pumpadräkten och den gamla studentblåsan. Skitsnack är vad de där jävlarna håller på med! Fattar väl att de inte kan vara lätt och sitta och räkna moln hela dagarna med polarna och dricka kallnat kaffe i SOMMARVÄRMEN! Men lura inte oss svenssons med ert shit då så man får upp förhoppningarna. Sur är vad jag blir.
En annan grej som jag inte vet hur fan den hände egentligen är att jag denna veckan blivit helt jävla bombad med fotboll. Och faktiskt inte hatat det... Först hade lillebror match, sen var det NT och nu också BAIF-Djurgården. Och på det så tillkommer ju lite VM när man ändå sitter vid TVn. Ja herrejävlar säger jag, jag tror faktiskt att jag kan vara liiiite sjuk i huvudet. För att citera mig själv: "Hur fan kunde jag låta detta hända? Ja just det jag är ju dum i huvudet".
Förresten så tror jag att jag går tillbaka i tiden och inte framåt. Regression heter det om jag inte missminner mig? Eller fan det där med regression händer bara om man varit utsatt för trauma va? Kanske inte så pk att säga så då, jag tar tillbaka. Men i alla fall så känns det liksom som att jag bara går runt i cirklar runt mitt eget liv? En cirkel som i och för sig växer i takt med mitt arsel men mer händer nog inte. Nu är man tillbaka hemma hos mamma och pappa (dock tillfälligt) tillbaka på sitt "gamla" jobb och tillbaka i exakt samma tracks som man var innan el Stockholmo. Är inte det ett misslyckande gott folk? Det är väl tusan vilket vanedjur man är, även om jag gör mitt allra allra bästaste för att få tåget att spåra ur, bara litegrann så är lokföraren alldeles för duktig på att hålla kursen. Funderar på att droga den jäveln så hårt så han kommer tro han är queen Elisabeth resten av mitt liv. Det sägs ju att varje människas liv någon gång kommer till ett vägskäl där man tvingas välja den väg man tror blir bäst, även om det betyder att man får lämna den andra vägen för gott. Mitt vägskäl kan redan ha både kommit och gått förbi. Utan att jag tänkte på det. Fan också, kan man ju tänka. Men jag vet i tusan om jag gör det egentligen, man får ju liksom värdera och prioritera i livet och det tror jag att jag har gjort. Antingen får man välja random kvällar på Gröna Jägaren med stammisar som skär sig i armarna och sjunger "Ga ga oh la la" en hel kväll. Eller så väljer man varenda lördag på Palace med de människor man bryr sig om. Var valet egentligen så svårt?
Kommentar:
#1: Linn

Skratta gaaanska gott åt ditt skrivande för jag kan verkligen höra dig säga dessa kommentare i mitt huvud! hjärntvättad?? Antagligen? Och vet du vad det bästaste är? att jag kommer fortsättas att bli hjärntvättad utav dig, vare sig du vill det eller inte! ME LIKE!

2010-06-20 @ 21:46:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: