Braveheart

2011-09-26
19:25:04

Samtal
Har fått vara bortkopplad från telefonen idag för det har varit lite på g nu efter sjukskrivningen om man säger så. Men eftersom jag börjar bli ganska duktig på mitt jobb (om jag får säga det själv) så har det gått väldans smidigt ändå måste jag säga. Hann med alla 6 bankgirona till lunch, sen dagens bankgiro + mejlen (hade en sisådär 100 olästa) och ta mig tusan så hann jag med buntisarna också. Lite stolt över mig själv faktiskt. Men ja, det är ju en dag imorgon också och då ska jag ta hand om all fysisk post (som om det inte räckte med den elektroniska). Jag älskar det här med det "papperslösa kontoret" där allt ändå skrivs ut på papper eftersom det måste arkiveras och sparas i 10 år innan man då kan kasta det. Classic case of: Bra idé - Dåligt utförande.

Till helgen blir det Helsingborg med jobbet. Ska ha lite utbyte med Bildeve där nere och sen blir det Wallmans, hotellövernattning och Helsingör också. Det ska bli väldigt trivsamt har jag bestämt. Trivsamt. Ingenting annat. Vi vill ju inte skrämma iväg den nya killen efter första dagen på jobbet kanske... Får kanske ta upp det här på nåt möte innan vi åker så alla är snälla mot honom? Eller näää, bättre han får lära sig från början kom jag på nu. Mjukstarter är för mesar.

Jag vet inte riktigt hur jag ska orka med den här hösten känner jag nu, är redan lite sliten. Men å andra sidan ska jag ju få göra massa roliga saker också så jag ska inte klaga. Schemat för helgerna framöver ser ut ungefär såhär:
Vecka 39  - Helsingborg
Vecka 40 - Växjö
Vecka 41 - Borås
Vecka 42 - Mormors 70-års kalas
Vecka 43 - Högskoleprovet
Vecka 44 - Lillkusin fyller 18
Vecka 45 - Mustaschfesten
Vecka 46 - Möjligen Oslo (om jag har råd)
Vecka 47 - Mor-Dotterhelg på hemlig ort
Vecka 48 - LEDIG! (Än så länge...)
Vecka 49 - Morfars kalas
Vecka 50 - LEDIG! (Eller ja det blir väl till att handla de sista julklapparna...)
Vecka 51 - Jul, jul, strålande juuuuul
Vecka 52 - Funderar på att ta en gammel restresa och slippa nyår...
Jahohja då var det 2012 helt plötsligt. Gott nytt år?
Kommentarer:
#1: mamma Leena

Om du nu ändå ska vara i Vxjö näst nästa helg kan du väl jobba åt mig på fredagen

2011-09-26 @ 20:10:51
#2: Sanna

Men det har ju varit bestämt läääänge att jag ska vara i Växjö och jobba på fredagen. Hur är det med kommunikationen på Växjökontoret? ;)

2011-09-26 @ 20:31:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: