Braveheart

2012-05-05
18:00:56

Sport
Den där känslan när man med stor möda endast kan lyfta armarna högt nog så man kan borsta tänderna. Den känslan har jag idag. Tanja och jag var på boxningen igår. Jisses vad med träningsvärk man får efter det när man, som jag, inte har några armmuskler att använda och när det lilla lilla som finns får arbeta som de gjorde igår. Ja då blir man som en 82 åring med reumatism. Men ja då vet man ju att man kämpade i alla fall. Ett litet brännmärke på ena knät också som en extra krigsskada efter krypandet på golvet. När kör vi nästa gång?!

Jag vet inte om jag har sagt det innan, men det tåls i så fall att säga igen. Jag har en WALK IN CLOSET!!!!!! Och ikväll kommer föräldrarna upp med mina två sopsäckar med galgar så jag ÄNTLIGEN kan fylla min fina garderob med mina mindre fina kläder!! Ja jag är faktiskt ganska lycklig just nu kan erkännas. Vet att ni är såååå avundsjuka på mig just nu (okej där tog jag kanske i lite, men min blogg=mina överdrifter) och det bästa av det bästa är att mina skor inte behöver leva det ovärdiga livet som de tidigare haft i en låda. I EN LÅDA! Mina älsklingar är värda mer än så! Så nu ska jag köpa något fint guldigt presentpapper och slå in väggar och hyllor med och sen är allt perfekt. Fan vad tjejig jag blev nu. Fast jag är ju ändå tjej. För det mesta.

Och på tal om tjejigt så fick jag till ett skrik som hade gjort självaste Lassie döv när jag satt på toaletten i natt! Gick upp för att uträtta nummer 1 runt halv tre i natt. Trött som en slända så sätter jag mig på toalettstolen och när man är sådär dåsig så vet ni att man gärna sitter med huvudet nedåt, eller hur? Ja det är bara det att när jag sitter där och stirrar in i den röda badrumsmattan så ser jag att den inte alls är lika röd som sist jag såg den. Den är nu lite mer grå, och rör på sig? DET RÖR PÅ SIG!? GAAAAAAAH DET ÄR SILVERFISKAR I HELA MATTAN!!! Fötterna åkte upp från golvet snabbare än lucky Luke kan dra sin puffra (tur att mina behov redan var uträttade vill jag lova) Nu kom ju nästa problem. Hur fan skulle jag komma ut ur badrummet utan att röra golvet? Med en ytterst försiktig approach tar jag en toalettborste och får upp ena hörnet på mattan, DET ÄR SILVERFISKAR UNDER MATTAN OCKSÅ! Men från någonstans får jag en utomjordisk styrka och förmår mig själv att slänga mattan i badkaret, springa ut från badrummet och saaaaakta få in en arm och släcka lampan. Dagen efter så får Robban leka skadedjursbekämpare och spraya bort äcklen med cilit bang medan jag stod och skrek och hoppade utanför. Nog är jag tjej ändå...
Kommentar:
#1: Sarah

Kollar lite städtips fr tv4 och hittade detta!



"För att få bort silverfiskar på toaletten kan man även stryka lite aromatiska oljor längs lister och trösklar där."



2012-05-26 @ 16:42:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: