Braveheart

2012-09-19
11:09:55

Sångfågel
Började i en ny kör igår. verkar helflummigt, men ganska trevligt ändå på något sätt. En kille som spelar piano så fingrarna glödde och en annan snubbe som höll i sången. Ingen av dem hade någon erfarenhet från körsång innan, men det gjorde ingenting för det hade en gammal tant som satt på förstaraden. Hon donderade så jag trodde hon var direkt släkt med någon läskig diktator i tredje världen. Hon visste minsann vilka övningar man skulle göra, hur snabbt man skulle gå igenom låtarna och hur ofta man skulle ha godispaus (ja vi hade godispauser). Tillslut var det en stackare lite längre bak i klungan som sa: "Alltså kan vi slå ner på tempot lite? Jag kan inte läsa noter och om vi ska gå såhär snabbt fram så tror inte jag att jag kan vara med..." Hon fick lite spontanapplåder och sen fick kärringen längst fram hålla käften resten av övningen.

Lite senare så kom Sofi och Sofia hit. Ja vi heter Sanna, Sofi och Sofia, fråga vår klass vad de tyckte om det när vi hade namnleken och vi tre satt bredvid varandra... Vi drack lite vin (eller flädersaft för vissa) och snackade skit. Mest om Sofi. Eller inte om Sofi egentligen, men om en "bekant" till henne. Stackars pojk. Om han bara hade hört hur det eskalerade under kvällskvisten. Men det man inte vet har man inte ont av som man säger!
Roade oss vidare med detta (tryck på ljudknappen); http://translate.google.se/#tl/sv/Tagalog
Sen var kvällen liksom slut för det blev inte så mycket bättre?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: