Braveheart

2012-09-16
15:01:40

Smack
Mormor och morfar firade 50 år som gifta (avsett vilket år i ordningen som tidigare angetts) igår och hade bjudit med hela familjen på hotellövernattning, middagsbjudning och ishockey. För andra gången i mitt korta liv satt jag på en ishockeyarena. Det var kallt, högljutt och faktiskt ganska roligt. Men vem fan har valt Växjös färgkombo? Orange och blått?! Men snälla nån, INGEN passar i orange och blått kombinerat. Ingen. Inte ens Johnny Depp. Eller jo det skulle vara han i så fall. Men i alla fall så var det ett jävla tryck på Vida Arena, och tydligen var det vi i publiken som gjorde så Lakers förlorade? På löpsedlarna nere på stan i morse stod det nämligen: "Publiktrycket blev för mycket för Lakers som förlorade". Men vad faan? Jag trodde att det var det man ville, att ha publikens stöd och uppmuntran? Nästa gång ska vi hålla käften. Något som jag aldrig tidigare sett live (av de många [två] gånger jag har varit på ishockey...) var hur det såg ut när någon fick en puck i ansiktet. Det var ingen trevlig syn. SMACK sa det och så låg den stackars indianen på isen med blod och säkert jävligt mycket smärta i ansiktet. Kom då osökt att tänka på Börje Salming. Var inte han med i något program för många år sedan där de gick igenom hela hans kropp, vart han hade sytt och hur många stygn som krävdes? Runt 700 har jag för mig. Det är ju för fan lika många som hela befolkningen i Bergkvara sammanlagt har sytt. Så sluta lipa för fan och kom med i spelet!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: