Braveheart

2012-09-24
19:20:40

Snickare
En god kvinna reder sig själv. Synd bara att jag inte är någon god kvinna, och att jag inte reder mig själv. Ni kommer ihåg det där om att min kökslucka inte kom på plats i mitt kök på en sisådär 9 månader för jag inte kunde fixa gångjärnen? Fick tillslut hyra in frugans pojkvän som åkte till IKEA och fixade nya gångisar (bara det att jag kallar det gångisar bevisar ju mina händighetskunskaper...). Sedan tog det ju i och för sig någon månad till efter det innan jag fick upp själva luckan på de nya gångisarna. Eller jag och jag. Marina kom och hjälpte mig för jag kunde inte hur jag än gjorde lista ut hur fan det fungerade...
Ja nu har jag än en gång bevisat att jag kanske skulle kunna bli anmäld till världens sämsta hemmafixare. En liten dörr som leder ut till vinden i min lägenhet har (tack vare mitt tvärdrag) en tendens att öppna sig hela tiden. Eftersom jag inte är sådär överförtjust i att ha sällskap i sängen av en råtta eller två (även om vissa sällskap med likheter av gnagare har infunnit sig. We all make misstakes) så bestämde jag mig idag för att göra något mer permanent än att ha en stol stående mot dörren. Vad kan man göra för att hindra en dörr från att gå upp tänkte jag? Hmm... Vad har jag hemma? Lim? Njaa, kanske inte SÅ permanent, om man skulle behöva öppna någon gång skulle det ju kunna vara bra att ha den möjligheten utan att behöva använda såg? Vad har jag mer? Eltejp? JAAA! Efter att tidigare ha lagat kökslådor, mopeder, plånböcker och stolar med silvertejp så borde ju en liten dörr kunna hållas stängd med eltejp?? Sagt och gjort. Här är resultatet, ganska stolt nu ändå?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: