Braveheart

2010-08-03
22:40:38

Stackars Ambjörn
Jag tror min inte så tama, fast ändå lite tama igelkott Ambjörn har drunknat. Jag har inte sett honom sedan i fredags så jag börjar bli lite orolig? Någon som vet hur många sjukdomar man får om man gör mun mot mun metoden på en igelkott?
På tal om orolig... Jag är lite orolig för om Linn HM Adrian har överlevt dagen? Igår skulle vi nämligen umgås lite, och det börjar tidigt med att hon ojar sig och ajar sig hela tiden. Hon slår i grejer och springer in i sin egen IKEA-vagn med smalbenen och har sig. Så jag fick helt enkelt bli mannen i vårt förhållande och ta saken i egna händer (haha ordvits, fattar ni) och styra upp kosan lite. En annan styrde med van hand den där IKEA saken man lägger alla paket på, tills vi kommer och ska hämta det vi kom dit för. Jag har aldrig i mitt 21-åriga liv varit med om en IKEA möbel som har vägt så in i helvetes mycket så jag fick kramp i ringtån bara av att kolla på den! Vi fick för det första knappt ner den från hyllan (såklart slog sig Fru jag-är-lika-klen-som-marie-men-det-erkänner-jag-aldrig) och sen blev det väldans svårt att styra den där vagnen helt plötsligt? Inte mitt fel. I alla fall så ska vi sedermera få upp den här helvetessaken till hennes lägenhet, PÅ TREDJE VÅNINGEN!!! Vem uppfann hissen? Good job, det var bara det att du glömde installera den i Fru Adrians hus... Medan jag står och samlar krafter (läs:ringer efter hjälp) så kommer det en snubbe och SKRATTAR åt mina desperata försök att få paketet att kanske typ gå själv upp för trappen, eller i alla fall hjälpa till lite på traven? Jag säger till dig, snubben, att det var fan inte kul. När vi väl fått upp skiten för trappen är vi så jävla trötta så vi får ringa Herr Lagerkvist (igen) och lite smådesperat be honom komma och skruva ihop skiten... Och Linns mamma som hade köpt ett "Bas Kit" från IKEA för att kvinnor också skulle kunna klara sig själva. Det var som att slänga pengar i sjön vill jag säga. Men duktiga var vi i alla fall och bakade snickerskakor, dock blev Linn lite arg på mig ett tag när jag bara spillde på hennes nytvättade matta hela tiden. Inte heller mitt fel, vem fan lägger en vit matta i ett kök? Fnys. I alla fall blev byrån väldigt fin tillslut, efter mååååånga turer fram och tillbaka (och en saknad skruv, försök att inte dra ut sista lådan när ni är där). Dock fick lilla Linn ett nytt problem, ändamålet till varför byrån köptes liksom passade inte riktigt nu, det blev helt enkelt eh ja, fult?  Men med en Agnesson som tittade förbi med påskgodis och sin vanliga (dåliga) humor, och med en mamma som ringde ca: 5780425267350 gånger och pratade om vilket datum det var val så är jag nästan förvånad att vi överlevde?
Men du Linn, det var tur att du inte hade ljud i sovrummet som lät som en brunstig tjur i alla fall. Delfiner är nog trevligare...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: