Braveheart

2010-07-04
21:38:12

Skulle aldrig...
... ha följt med mamma till City Gross. Jag har precis varit med om handlingen från helvetet. Jag tyckte väl att det gick lite för bra när vi var inne i butiken. Det skulle ju straffa sig visade det sig. Det första som händer är att mamma börjar packa upp grejer på bandet när vi kommer till kassan, efter några sekunder kommer hon på att hon har satt streckkoderna på "fel håll" och SLÄNGER sig på bandet för att rätta till dom, expediten undrar vad fan hon håller på med och mitt i alltihopa står jag som ett jävla UFO och skäms fötterna av mig. Men mamma blir som en kyckling som precis blivit hashuggen och ska ändra om precis ALLT som ligger på bandet innan hon kan fortsätta lägga upp grejer. Sen är väl den pärsen är över så händer nästa grej. När mamma skall sätta tillbaka korgen bland de andra korgarna välter hon ALLA korgar så de trillar över halva City Gross. Ni som känner min mamma vet hur hon blir när någonting sådant händer. Hon får panik och skriker ord som "Nejmen oj", "Jösses" och "Nämeh nämeh" medan korgar flyger till höger och vänster. Här kan man ju tycka att min tripp till helvetet skulle slutat, men icke. Förnedringen fortsätter. När väl alla korgar är där de ska vara så skall mamma betala. Hon drar kortet, och får hela maskinen att falla sönder. Jag vet inte hur hon gör det eller varför någon ville straffa just henne, men jag packar i alla fall ner grejerna snabbt som fan och försvinner ut ur affären innan mamma "råkar" sätta på brandlarmet eller något. Då vet jag inte om jag hade överlevt.
Tack mina övriga "normala" familjemedlemmar för hjälpen men säng och övriga attiraljer i lägenheten, ni kan få en vindruva som betalning.
//:Sanna
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: