Braveheart

2010-11-14
21:32:34

Sandra och Björn
"Nej vi ska inte till Sandra", jag var ganska bestämd i början av veckan i alla fall? Men antingen blev kärleken till Björn alldeles för stor för en del av oss, eller så var det helt enkelt grupptrycket som visade sitt fula tryne? I vilket fall så krånglade vi oss ner till Södra vägen efter en tillställning hos Stina, tackar för det förresten, mycket trevligt! Resten av kvällen råder väl delade uppfattningar om kanske men jag hade i alla fall en blandning av dans, deeptalk, omplåstring och en borttappad halsduk (tredje i ordningen, dom försvinner fan som big macs på en bantarfest) att se tillbaka på. Nöjd med andra ord? Det bästa av allt dock, ingen vidare söndagsångest. Tackar tackar säger jag, det var längesedan man var såhär pigg i själen efter en lördag. Det nya livet kanske börjar ge utdelning?

Dagen har spenderas både på och nedanför soffan. På eftersom jag kan ha sovit lite medan jag tittat på lite serier. Nedanför eftersom jag satt ihop min nya tvbänk. SJÄLV. Dock säger min pappa att jag inte får använda powertools så jag har fått skruva allt för hand. Efter en tre timmar lång fight vann jag tillslut. Bänken gjorde dock sitt bästa skall erkännas då det fattas två delar, ett par skruv och min arm kommer nog inte repa sig förrän framåt veckoslutet. Men jag vann. VICTORY!
Kommentarer:
#1: Ida

Vad är storyn med powertools? Att det ska göras ordentligt för hand som på den gamla goda tiden?

2010-11-14 @ 21:52:24
#2: Anonym

Nej nej. Alla andra får använda det. Inte jag. Kan ha något att göra med min oförmåga att koncentrera mig på en tråkig sak, samtidigt som jag tänker på någonting roligare. Min pappa har därför avrått mig från att använda det mesta som går på batteri/el och som kan skada mig själv. Typ som bilar eller borrmaskiner...

2010-11-15 @ 18:11:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: