Braveheart

2011-02-13
13:46:59

Sånger en söndag
Sitter och myslyssnar på Taio Cruz, Ne-Yo och Kid Cudi, helt okej för en söndag när man faktiskt mår, ja, bra? En lite ovanlig känsla att inte ha gått all in på Palatsets underbara (ironi folks) dansgolv igår och må precis askalasdåligt idag... Jag vet inte hur jag skall förhålla mig till detta nyfunna fenomen där kropp och själ mår bra en söndag. Det känns nästan lite tomt att inte ha söndagsångest och bakfylla. Är det ok?


För att fortsätta på det där temat så ska jag bara upplysa er om att Sanna Eriksson spenderat två hela helger med att vara borta från Palatset! Eller är det ännu mer? Igår var vi på Harrys, förra veckan var vi på Harrys, vad gjorde jag veckan innan det? Visst fan det var då jag blev mer eller mindre tvingad att sitta på kommunmästerskapen en hel lördag för att se NTBK förlooooora hela skiten... Lite kul i och för sig för slapptaskarna som spelar i det där laget är ganska goa ändå ;) Men då måste vi ju ha varit på Palatset på kvällen va? Jag menar Jonsson och Martinsson måste ju ha sökt lyckan en sån kväll efter alla förluster på dagen? Ett gott tecken att jag inte kommer ihåg kanske.

Helgerna på Harrys har varit riktigt bra skall erkännas. Förra veckan spenderades med nästan enbart nya ansikten när förfesten gick av stapeln hos Sofie. Eva Mendes, J-LO och Shakira, ja det var som att vara i Hollywood ett tag och det är ju inte varje dag. Eller det är ju aldrig egentligen. Vi bor ju här och dom där. Det blir lite svårt. Sen är ju dom kanske lite kända och det är ju inte vi. Än. Vi kanske ska starta band? Eller gifta oss med någon i Skarsgårdsfamiljen? Det verkar ju gå bra för dem menar jag? Pax för Alexander. haha ni får ta den fula! Ehm, ja just det förfest var det. Efter att ha vunnit musikquizen med hästlängder så beslöt vi i gruppen oss för att försöka få Johan att säga ligga. Jag vet inte vad det är för fel på pojken men han har väldigt svårt för att uttrycka sexuella ord i samkvämssammanhang ;) Jag vet inte hur det hela slutade riktigt, det kan ha varit för att jag var lite dragen , eller för att vi helt lämnade honom i Josses våld när hon blev sådär intensiv i ögonen... Creepy. Efter en MYCKET snabb visit på KM så tog jag och Jesper "varvet" men bestämde oss ändå för Harrys för allting annat såg så jävla tragiskt ut (don't you just love Kalmar) och väl där så hade resterande av förfesten hunnit in till stan de med och resten är historia som de brukar säga. Tackar för samkvämet!

Igår var det dags för nästa runda på numera gudomliga (?) Harrys. Efter lite tjafs från farmor Tezas sida så möttes tillslut jag, Teza, Louise och Ida upp för att äta och såklart dricka gott. Teza helt utan en extra bröstvårta i pannan och jag totalt finnfri i armhålorna. Jag hade redan innan satt ribban med att INGEN fick gå hem innan jag sa att det var okej. När man är ute med tanterna måste man göra så förstår ni. Jag blev faktskt riktigt stolt när ingen gav upp tidigt utan höll ut så vi till och med fick dansa på det äckli.. förlåt trevli... nej jag tänker inte ljuga dte är ganska äckligt dansgolvet där uppe. Men vad gör det när man har trevligt sällskap och helt okej musik? Jag vet inte hur mycket resterande gäster störde sig på vår fina stämning, vi fick inte in några klagomål i alla fall, men med fyra lovely ladies på bra humör så var stämningen vid vårt bord i alla fall på topp. Farmor Teza fick till och med med sig (kan man skriva med två gånger på rad?) en helt förträfflig souvenir hem, lite dammig, men det är ju hon också ;)

Kommentarer:
#1: Ida

I told you so. Visste att hon skulle knipa med sig den hem. Tja, vem vill gå tomhänt hem säg?

Tack för en förträfflig kväll du sköna hönaböna!

2011-02-13 @ 14:27:31
#2: Teza

Allt som inte är fastspikat eller limmat är mitt!

2011-02-13 @ 14:34:59
#3: mamma Leena

jag blir lite stolt över dig att vara utan bakfylla en söndag kan även bli en vaken måndag

2011-02-13 @ 16:32:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: