Braveheart

2012-07-08
18:00:41

Slajm
På auktion i Hästmahult i lördags. Ja jäääävlar. Jag har aldrig känt en människa lukta så mycket häst som i Hästmahult (kanske där namnet kommer ifrån?) inte heller har jag upplevt att så många "människor" har krupit fram från under sina stenar på en och samma gång. Auktionen i sig var inte det intressanta utan det var ju de som hade kommit dit som man var intresserad av att kolla på. Det var så många gamla gubbar i träskor och keps så bilbingon jag var på förra sommaren var rena rama efterfesten i jämförelse. Spännande är bara förnamnet! Mitt uppe i auktionen hände en "liten" olycka också. Ni vet när man ser på filmer att någon ropar "finns det någon läkare här?!" in i en stor folkmassa? Det hände på riktigt. I Hästmahult. Auktionsutroparens son hade tappat en av yxorna som skulle säljas på sin egen hand och var jävligt illa däran. Så en läkare skriker "JA" och tar med sig killen till sjukhuset. Såhär mycket uppståndelse har det inte varit i hela Gullaboregionen på ett helt decennium...
Kommentar:
#1: mamma mia

Visst var det en upplevelse! Det som var mest fascinerande var att han inte med en min visade vad han tänkte om den lite hysteriska damen utan bara sa: JA, JA....

2012-07-10 @ 09:06:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: