Braveheart

2012-07-12
10:54:04

Svenskt
Det är krig på jobbet. Husvagnskrig. Jag skulle vilja påstå att jag vinner men det är väl ganska självklart förstås. Jag ser inga, och då menar jag INGA fördelar med en husvagnssemester. Däremot kan jag gladeligen rada upp otaliga nackdelar med det här Svenssonfenomenet. Det är INTE, jag upprepar INTE semester när man gör hand måste tömma sin egen avföring till exempel!! Sedan att man ska bo 12 personer på 8 kvadratmeter står inte på fördelslistan heller. Det är kallt, det är gemensamma duschar som du måste ha badtofflor på dig i för att inte få nån otäck muterad svampinfektion, det är jobbigt att laga mat när stekoset lägger sig likt lytzendimman i förtältet. Sen är det krångel att ta sig runt i vagnjäveln, inte på grund av att det är de där 12 personerna i den, utan för att den fula jävla björkfaneren och allt tyg (som är matchat överallt. Säng, soffa, gardiner, allt är av samma tyg) sticker så hårt i ögonen så du blir förblindad av fulhet. Sedan måste du, om du vaknar mitt i natten och behöver uträtta dina behov, välja ett av tre alternativ. 1. Pissa i husvagnen. På en toalett där du kan tvätta händerna och pissa samtidigt. Detta medan du väcker resterande 11 personer med ditt porlande. 2. Du går ut i förtältet, sticker ut den del du pissar med. Gör det du ska och får sedan en utskällning av svärmor dagen efter när hon upptäcker att du pissat på hennes badtofflor. 3. Du går hinderbana till servicehuset över leksaker, cyklar, grillar, pensionärer och hundar. När du sedan kommer fram funkar inte lampan och på städschemat står det ett datum som ser ut som 2008, och då var deras uppfattning om att städa lika med att dra över allt med vattenslangen en gång varannan vecka. Ja som sagt, någon semester blir det inte om man åker iväg med ett husvagnshelvete. Om jag åker på semester vill jag inte jobba hårdare än jag gör när jag är hemma helt enkelt. Punkt slut.
Kommentarer:

Word sister!

2012-07-12 @ 13:33:19
#2: mamma Leena

Fan glömde texten JAG HÅLLER FULLSTÄNDIGT MED

2012-08-14 @ 19:55:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: