Braveheart

2012-05-19
17:34:21

Storartat
Om inget oplanerat händer så hoppas jag VERKLIGEN att jag är fit for fight på måndag så jag kan gå i skolan! Är så jääääävla trött på att ligga ner och göra ingenting. Jag vet att jag har en massa grejer jag skulle kunna göra till skolan, som tråkiga instuderingsfrågor till exempel. Men då blir jag sån där att jag gör redan en sak som är tråkig (ligger ner och har ont) och då vill jag inte göra en tråkig sak till så det blir dubbeltråkigt? Fattar ni vad jag menar? I alla fall så gjorde Mimmi så jag fick sjukt dåligt samvete över att inte plugga så idag har jag gjort nästan alla instuderingsfrågor (som alla andra har gjort medan jag har legat hemma) och sen fick jag svaren på tre stycken från Mimmi som är världens bästa klasskompis just nu. Men ja det tar ju inte bort det faktum att jag måste läsa, läsa och återigen läsa mig ikapp resten av frågorna. Första gången sedan jag började det här programmet som jag faktiskt känner lite press? I like it!!

Fick ett samtal av mamma häromdagen:
M - Gör du inte annat än att festa eller?
S - Va?
M - Ja folk som läser din blogg kommer fram till mig och säger "Nu har sanna varit ute och festat igen. Gör hon inte annat?"
S - Men hallå, ska jag skriva om när jag på en tisdag går upp, kissar, äter frukost, åker pendeltåg till skolan, sitter på en tråkig föreläsning, åker hem, äter, slänger mig i soffan, kissar, borstar tänderna och går och lägger mig? Det blir det väl ingen bra bloggläsning? Det är ju när jag festar som det händer någonting, och med den frekvensen som jag uppdaterar bloggen är det inte särskilt ofta för en 23 årig student i Stockholm.
M - Kanske inte, men det är inte så jävla kul att höra. Jag läser ju inte din blogg själv.
S - Nej det är ingenting för en mamma att läsa, speciellt inte du som är så känslig och tror jag är en liten ängel fortfarande
M -  SLUTA säga så!
S - Men mamma, vad gjorde du när du pluggade när du var ung? Jag vet att du levde på snabbmakaroner och ketchup. Vad gjorde du med resten av pengarna? Du festade väl inte?
*Tystnad*
S - Precis, så nu tycker jag vi pratar om någonting annat som du faktiskt har något att säga till om. Hur går det på jobbet, gillade W punktskriftboken?

Så ja varken mamma eller ni behöver nog vara särskilt oroliga för mig tror jag, jag mår ganska bra om jag får säga det själv. Eller ja kanske inte just nu, men det har ju inte med någon alkohol att göra (se tidigare inlägg). Jag återkommer om jag behöver läggas in på Betty Ford!
Kommentarer:
#1: mamma mia

She wasn't a saint you know!!!!

2012-05-19 @ 17:46:39
#2: Conny

Äpplet faller inte långt från trädet :) du skriver bra Sanna kram

2012-05-19 @ 20:16:38
#3: mamma Leena

som sagt det var väldigt länge sedan din biologiska mamma o jag var unga lätt att förtränga att vi inte var skenheliga go Sanna du är inte värre än oss andra men var tvungen att ransaka mig väldigt långt ner för att komma ihåg kram

2012-05-19 @ 21:08:58
#4: Zita

Hej Sanna jag håller med Conny det är roligt att läsa din blogg fast ibland blir jag nog orolig. Ja kanske inte för dig men för dina kompisar det verkar dom som får fixa och donar, kram Sanna och fortsätt att festa och ha kul. Men som Mamma Madde kommer ihåg är du en sansad tjej ,Zita

2012-05-25 @ 20:36:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: