Braveheart

2012-11-05
13:07:49

Sena samtal
Såna här samtal utspelar sig endast någon gång mellan klockan 02:00 och 06:00.
- Men du kan ju inte bara sluta och bli arbetslös?
- Jo det kan jag visst, har väl erbjudanden på andra håll?
- Men hur ska du försörja mig då?
- Försörja dig? Jag tänker gifta mig rikt! Men okej nu har Madde (Prinsessan Madeleine) gått och förlovat sig...
- Ja?
- Ja det innebär ju att jag måste skynda mig som fan innan hon går och gifter sig?!
- Joo det är ju sant. Men jag då? Kan du ha mig vid sidan om då?
- Ja det måste ju gå. Jag vet, vi skaffar en unge!
- Jaha! Eller va?
- Jo men då har ju du och jag ett band kvar till varandra som inte går att bryta. Så det innebär att du också blir indirekt ingift i släkten Bernadotte?
- Jaha ja det är sant. Vad ska ungen heta då? Vad heter du i andranamn till exempel?
- Lars...
- Jaha, det kanske var lite för vanligt för att få vara med i kungafamiljen? Vad heter din pappa i andranamn då?
- Ja det är sant. Bertil är kanske bättre då?
- JA! Och min pappa heter Bernt. Bernt-Bertil, dubbelnamn verkar ju vara poppis menar jag?
- Bertil-Bernt är ju ännu mer unikt då, och fulare.
- Men måste det vara en kille då?
- Ja!
- Ja just det, tänkte inte på det...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: