Braveheart

2012-11-13
21:09:35

Små steg
Jag har nu fler "diagnoser" än någonsin, men ändå mår bättre än på länge. Jävligt konstigt det där att det ska gå hand i hand? Men det gör det i alla fall. Kanske för att jag nu faktiskt har koll på varför jag har ont (i de flesta fall). Däremot så säger de att de inte kan göra något åt att jag får blåmärken lättare än en hare skuttar? DÅLIGT! De kan liksom byta hjärta på folk utan vidare (okej kanske inte utan vidare, men ganska lätt?) men inte få mina blodådror att bli lite starkare? Vem är det man ska klaga hos med sånt här? Annars gör jag som vanligt och ringer SVT tänkte jag, brukar inte funka, men det är väldigt trevliga telefonister i växeln?

Förresten så har vi en "sån där" situation igen. Det här med att bo själv fungerar inte riktigt för mig alltså. Nu skulle jag kolla på TV häromdagen och då muppade min boxer loss. Självständig som jag (inte) är så tänkte jag okej, men då installerar jag om skiten och gör en ny kanalsökning. Bra. Kommer för det första inte ihåg installationskoden så jag testar ett tiotal kombinationer innan jag börjar komma in i fuck it-stadiet. Då minns jag att jag valde den idiotsäkra koden 1234 för att jag skulle komma ihåg den till nästa gång... Slår in koden och startar kanalsökningen. Resultatet blir att istället för att från början bara saknat SVT 1 och 2 så saknar jag nu ALLA kanaler. Amen vad faaan? Gör om en gång till. Noll. Börjar bli arg och slänger iväg ett SMS till M. Han hånskrattar och säger att jag ska dra ur sladden och sätta i en DVD-film istället. Vad har jag honom till nu igen?

I alla fall så drar jag ut varenda sladd jag tror kan vara kopplad, seriekopplad eller felkopplad till boxern och sätter sedan tillbaka dem där jag tror de ska vara. Kör 1234 grejen igen och får nu ett nytt resultat! Synd bara att det inte var bättre än det förra. Nu hittar boxern de trevliga kanalerna, 10, Comedy central och Eurosport. Tre kanaler som inte ingår i mitt utbud så jag inte kan se dem ändå. Tack så jävla mycket.

Ni kanske undrar hur det slutade? Tyvärr kan jag inte ge er något besked om detta då helvetet inte är slut ännu. Funderar på den gamla metoden "slå på skiten tills det funkar". Det brukade ju alltid hjälpa på gamla VCR-spelare?
Kommentarer:
#1: Emelie

Har bara en sak att säga dig... Totalt värdelös är du! förresten, vilka diagnoser är det nu då? Uppdatera mig tack!

Svar: haha jag vet, känns dock bra att höra det från en oberoende källa!Jag har benhinneinflammation, i båda benen såklart varför nöja sig med ett? Vatten bakom trumhinnan, kronisk huvudvärk (som dom dock inte kan sätta namn på, lite oroväckande fortfarande) och sist och också minst B-vitaminbrist och Järnbrist. Blev dock friskförklaras psykiskt av psykologen idag så framsteg?!
Sanna Eriksson

2012-11-13 @ 23:37:41
#2: Mamma Mia

Du kanske hade behövt Lille bror i närheten, han är rätt fixig.

2012-11-14 @ 05:36:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: