Braveheart

2012-11-01
20:11:00

Snällast
Ja jag är fan i mig världens snällaste ex! Hade redan tidigare i förra veckan lovat att vara fyllechaffis åt M och A då jag skulle hälsa på mina föräldrar och ändå var in town. Eftersom jag vägrade köra fram och tillbaka och få en extra resa på en sisådär fem mil så hade jag blivit lovad sovplats hos M. Det var ju snällt, om det inte hade varit för att han kvällen till ära hade bestämt sig för att vara en idiot.

Strax innan klockan 12 får jag ett samtal från hans syster:
-Hej! Kan du komma och hämta M, han kommer bli ihjälslagen av Hells Angels annars.
URSÄKTA, han kommer bli vad??
Det var ju bara att åka och hämta en dyngrak kille utan jacka i minusgrader och köra mot Kalmar. Väl framme (efter en intressant resa) så ställer vi oss utanför hans port.
- Jaha?
- Vadå jaha?
- Ja ska du öppna dörren eller?
- Eeeeeehhhhh....
- Nej. Nej nej nej nej nej NEEEEJ!
- Jag har inga nycklar.
- Men vart FAN är dem då?!
- I min jacka
- Du hade ju ingen jacka när jag frågade?!
- Joo, hemma hos A.
I detta läge fick jag mest koncentrera mig på att inte skrika. Det funkade i och för sig inget vidare för jag fick ett mindre utbrott nere på innergården innan jag beordrade M att sätta sig i bilen för det var ju inte mer att göra än att åka de fem milen tillbaka till A för att hämta Ms saker.

Om ni trodde att det bara var att plocka upp Ms grejer hos A och sen var saken ur världen så känner ni varken mig eller mitt ibland jävligt skumma liv särskilt bra. Nej det visade sig att M och A under kvällen blivit ovänner över den här jävla Hells Angels-incidenten (som jag förövrigt fortfarande inte fattar vad den handlade om), så de vägrade prata med varandra. Jag får då ringa Ms väldigt snälla syster som får gå hem och hämta jacka med nycklar i för att sedan leverera till bilen.

Nu kokade jag. Jävligt arg för att min medresenär hade glömt nycklarna så jag åkt tio mil i onödan. Jävligt arg för att han betedde sig som ett dickhead och jävligt arg för att jag var nykter och upplevde detta med ett klart sinne.
- Vart fan hade du tänkt sova nu då?
-Eh hemma?
-I helvete heller att jag kör in dig en gång till. du får sova hos dina föräldrar.
-Det kan jag väl inte göra?
-Det kan du visst.
-Neeej jag vill sova hos dig.
-Jag bor inte här du vet, jag är hemma och hälsar på mina föräldrar.
-Jaa?
-Okej om det får dig att hålla käften så får du väl sova i min gamla flicksäng, i mitt gamla rum som mina päron byggt om till bibliotek.

Kommer hem till mamma och pappa med en precis lika dyngfull M som när jag hämtade upp honom.
-Har du med dig någon hem?
- Jaa *morr*
- Eh jaha?
- Fråga inte.

Går upp och slänger M i sängen, släcker lampan och går ut. Mamma frågar vart jag ska ta vägen och det enda jag svarar är; "om jag sover där inne kommer jag strypa den jäveln", sedan går jag ner på soffan och tillbringar natten med yllefilten vi fick som julklapp från jobbet för några år sedan. Wee fucking hoo.

Någon fick ju be om ursäkt dagen efter medan jag tvingade honom ringa mindre trivsamma samtal till de som han varit elak mot under kvällen. Men snällaste exet som jag är förlät jag honom. Men det var inte mer heller. Nu gör han nog inte om det har jag en känsla av.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: